Resimli Yemek Tarifleri | Kayseri Usülü Bardak Mantı

Kayseri Usülü Bardak Mantı

Tarifin kategorisi : Hamur İşleri | 36 Yorum

kayseri-mantisi

Mantı malzemeleri

Hamur için

  • 3 su bardağı un
  • 1 adet yumurta
  • Tuz
  • Su

İç Malzemesi

Üzeri için

  • Tereyağı ve pulbiber

Kayseri mantısı tarifi

Patatesler tuzlu suda haşlanıp ezilir. Soğan rendelenip yağda kavrulur. Baharatlarda soğanlara eklenip karıştırılıp biraz daha kavrulur ve patateslere eklenip iyice karıştırılır. Soğuması için bir kenara alınır. Hamur için unun ortası havuz gibi açılır, içerisine yumurta kırılır. Tuz eklenir ve yavaş yavaş su ilave ederek sert bir hamur elde edene kadar yoğrulur. Elde edilen hamur 20 dakika dinlendirilir. Dinlenen hamur tekrar yoğurup iki bezeye ayrılır ve ilk beze ne çok ince ne de çok kalın olmayacak şekilde açılır. Açılan hamuru çay bardağı ile kesilip yuvarlaklar çıkartılır ve bu yuvarlakların ortasına patatesli içten birer çay kaşığı eklenir ve yuvarlakların iki ucu kapatılıp yarım ay şekli verilir. İkinci hamura da aynı işlemler tekrarlanır. Büyük bir tencereye su koyup kaynatılır, kaynayan suya biraz tuz ekleyip, hazırlanan mantılar yaklaşık 9-10 dakika haşlanır. Mantılar haşlandıktan sonra suyu süzülür. Tereyağı eritilip pul biberle biraz kavrulup, haşlanan mantıların üzerine dökülür. Sıcak sıcak miissss gibi servis edilir..:))

Kayseri usülü bardak mantı tarifi Deniz Güneş’e ait. Deniz Hanım’ın kendi sitesine ulaşmak için burayı, sitemizdeki diğer tariflerine ulaşmak için burayı tıklayınız.



Bu tarifi beğendiyseniz ve bunun gibi tariflerin ilk sizin mail adresinize gelmesini istiyorsanız sitemize aşağıdaki bölümden üye olabilirsiniz.

e-mail adresini yaz ve tamam butonuna tıkla:

Etiket: , , , , , , , ,

Ziyaretçi Yorumları

36 yorum var to “Kayseri Usülü Bardak Mantı”

  1. meltem on Temmuz 23rd, 2009 19:20

    biz buna sivas ta HİNGEL deriz :)
    sadece bardakla değil mantı gibi bıçakla 2×2 boyutlarında keser ortasına patates harcını ekleyip üçgen katlarız.
    Hingel yüzyıllardır yapılan ve sadece Sivas a özgü yöresel yemeğimizdir

  2. deniz güneş on Temmuz 24th, 2009 08:41

    MELTEM HANIM BUNU MEMLEKET MESELESİ HALİNE GETİRMEYE GEREK YOK SADECE SİVAS FALAN DİYOSUNUZ YA BENİM KAYSERİLİ ÇOK YAKIN BİR ARKADAŞIM VAR VE ONUN TARİFİ BU BARDAK MANTISI BİRÇOK KAYSERİLİDEN DE DUYDUMMBEN BUNU GURUR MESELESİ YAPMAYIN ALLAH AŞKINA SAÇMA YANİ

  3. buse on Temmuz 24th, 2009 09:08

    bende sıvasta oturuyorum ama kayserı gelınıyım kaynanamda hengel dıyor yada muska dıyoruz bız bu ya haslayıp tereyeglayıp yerız yada fırında peynırlı sını yaparız

  4. nihan on Temmuz 24th, 2009 09:20

    ben sivası kayseriyi bilmem bu düpedüz bursa mantısı :))komik arkadaşlar bu tip konuşmalar sınır komşusu olan illersiniz normaldir bu benzerlikte niye sivas ve kayseri anlamak zor sizleri deniz hanımcığım bende mantının ismini değiştirdim mantının ötesi enfes mantı bundan sonra adı ellerinize sağlık şeker hastası olduğuma isyan ettirdiniz beni bu mantı ile

  5. hamiyet on Temmuz 24th, 2009 09:29

    ya boş verin o memleketin bu memlekin deniz hanım kayseri demişse kayseridir insanlar illede didişmeyi seviyolar yani sırf kıcıklık olsun başka bişey yok yani deniz hanımcım böyle yemekler hakkında eleştiri duyunca sinirleniyorum bir isim için değmez bence ben herzamanki gbi diyorum ki ellerinize kollarınıza sağlık inşallah deniycem

  6. deniz güneş on Temmuz 24th, 2009 09:35

    KESİNLİKLE HAMİYET HANIM BENDE SAÇMA OLDUĞUNU SAVUNUYORUM ZATEN DESTEĞPİNİZ İÇİN TEŞEKKÜRLER:))

  7. deniz güneş on Temmuz 24th, 2009 09:37

    NİHAN HANIIMM KIYAMAM YAAA:)ÜÜZÜLDÜM DEMEYİN ÖYLE:( TEŞEKKÜR EDERİM DESTEKLERİNİZ İÇİN :) SAĞOLUNN:) SEVGİLER..

  8. yasemin on Temmuz 24th, 2009 10:56

    Buna benzer mantılar Türkiye’nin her köşesinde yapılabiliyor..Bunu memleket meselesi haline getirmeyelim Allah aşkına..böyle güzel yemeklerimiz olduğu için şükredelim ve bu yemeği de yapıp afiyetle yiyelim..:)teşekkürler Deniz Hanım..ellerinize sağlık mutlaka deneyeceğim..

  9. yeşim bayram on Temmuz 24th, 2009 11:37

    Uykudan yeni kalktım:) memleket meselesinin içine düştüm sanırım:) harika görünüyor.. Deniz hanım meyve veren ağaç taşlanır mı desem:) ne diceğimi sapıttım:)ellerinize sağlık…

  10. deniz güneş on Temmuz 24th, 2009 11:47

    yeşim hanım desteğinize teşekkürler :) Hayırlı Cumalar dilerim..

  11. munevver on Temmuz 24th, 2009 12:06

    deniz hanım ellerinize sağlık yanlız hangi mantı olursa olsun güzeldir şu an sela okunuyor size dua ediyorum işlerinizde başarılı olun inşallah cumanız mübarek olsun

  12. merve sancak on Temmuz 24th, 2009 12:13

    hayırlı cumalr öncelikle bugün döktürmüşsünüz bu öğle vaktinde canım çekti gerçekten zaten mantıya bayılırım…ellerinize sağlık… siz dahisiniz…

  13. saniye on Temmuz 24th, 2009 13:04

    ellerinize sağlık deniz hanım, nefis görünüyor, ilk fırsatta deniyeceğim,memleket meselesi yapmayıp haydi mantı yapmaya hanımlar :))

  14. yasemin on Temmuz 24th, 2009 13:14

    Yalnızca tanıdığınız insanları muhatap alıyorsunuz galiba..

  15. gülümser on Temmuz 24th, 2009 13:31

    Bunu annemde yapardı annem nerden örendi bilmem ama bayılırım bu mantıya ellerinize sağlık teşekkürler…

  16. reyhan aydın on Temmuz 24th, 2009 13:34

    ellinize saglık cok güzel görünüyor ben hiç mantı yapmadım bunu denyecem mantı yemeyi seviyorum bunda sonra kedim yapıcam sağ olun ellerinize saglık

  17. serap sancak on Temmuz 24th, 2009 13:48

    DENİZ HANIMCIM GERÇEKTEN ÇOK GÜZEL TARİFLER VERİYOSUNUZ TEŞEKKÜRLER….ELEŞTİRİLERE BAKMAYIN SİZ ELLERİNİZE SAĞLIK… HERŞEYE RAĞMEN YANINIZDAYIZ DESTEKLİYORUZ SİZİ..HER SABAH BUGÜN NE TARİF GELDİ DİYE AÇIYORUZ …ELLERİNİZ DERT GÖRMESİN. HAYIRLI CUMALAR HERKESE..SELAMLAR SEVGİLER…..

  18. deniz güneş on Temmuz 24th, 2009 14:55

    yasemin hanım rica ederimm herkes tüm okuyucular muhatabım benim olurmu öyle şey:))) bir kusurum olduysa affola destekleriniz için çok teşekkür ederimm…

  19. deniz güneş on Temmuz 24th, 2009 14:58

    beni destekleyen desteklemeyen beğenen beğenmeyen herkesee çok teşekkür ediyorumm:)))

  20. nilüfer on Temmuz 24th, 2009 15:09

    deniz hanım elinize saglık sonuçta hepsi sevilen yiyecekler hemde ogün insanın aklına ne pişeriyim derken hatırlatma oluo siz patavatsız kişilerin sözlerine aldırmayın saglıkla kalın

  21. OLCAY on Temmuz 24th, 2009 16:30

    ELLERİNİZE SAĞLIK NEFİS GÖRÜNÜYOR DENEYECEĞİM

  22. deniz güneş on Temmuz 24th, 2009 17:42

    YORUM YAZAN HEEERKESE SONSUUZZ TEŞEKKÜRLER… HEPİNİZE KUCAK DOLUSU SEVGİLER.. sAĞOLUN..

  23. nur pinar on Temmuz 24th, 2009 20:18

    canım benim bi tanem gene harika bi tarif hemde bunun adı DENİZİN MANTISI hadi bakalım hanımlar deniz mantısı yapmaya denizim bize her gün yemek konusunda çok yardımcı oluyo ellerine kollarına sağlık bi tanem .ben denediğim tariflerin adını DENİZ RESTAURANT olarak kabul ediyorum istemeyen yapmasın zorla değil ya çokk öpüyorum seni denizciğimm .HARİKASIN BALIMMM8(:(:(:.

  24. ali akköz on Temmuz 24th, 2009 22:59

    Deniz hanım
    harika bir görüntüsü olan b mantıyı duymuştum kızımdan kütahyada da yapıyorlar diyr ama nasıl yapılduğunu o da bilniyordu
    işallah yarın yapıp deneyeceğim.emek vede paylaşıma çok teşekkür ederim.
    patateslisini ilk defa yiyeceğim işallah

  25. deniz güneş on Temmuz 25th, 2009 10:21

    nurpınar ablacımm bu kadar içten ve samimi yorumlarınız için çok teşekkür ederimm kalbimde yer ettiniz hakikaten .çok teşekkür ederimm okadar mutlu oldumki anlatamam gözlerim dolu dolu olduu:))) teşekkür ederimmmmm

  26. nur pinar on Temmuz 25th, 2009 21:04

    canımsın denizim zorla kimseye bi şey yaptırmıyoruz arzu eden yapar bebeğim sıkma canını sende benim kalbimde yer ettin bi tanem minicik yüreğinle tüm ablalarına her gün yemek konusunda yardımcı oluyorsun başarılar sana bi tanemmm öptümmmmmmmmmmm..(:(:

  27. deniz güneş on Temmuz 26th, 2009 09:23

    ayy sende benim canımsın NurPınar ablacımm:) Desteklerini esirgeme öpüyorumm kocaman kokulukokulu..

  28. sariye on Temmuz 28th, 2009 14:20

    hani herkes yorumunu, görüşünü tabiki yazacak hepimiz eleştirilere acık olmalıyız nurpınar hanımın dediği gibi beğenmeyen yapmasın tabi ama yapmadan da güzel olup olmadığını anlayamayız zaten.yasemin hanıma sıra gelince yasemin hanım şimdi deniz hanım hepimize yazmaya kaklsa evde ne yemek yapabilir ne de pasta yapıp bize bizde yapalım diye yollayabilir.ama ben inanıyorum ki müsait zaamanında hepimizinkileri okuoyr.tabi sürekli yorum yazanları da isim olarak hatırlayıp küçük birşeyler yazması da çok normal bence tabi bunlar da benim görüşüm…

  29. deniz güneş on Temmuz 28th, 2009 15:04

    sariye hanım güzel görüşünüz için çok teşekkür ederim elbette tümm yorumları okuyorumm mümkün mertebe cevaplandırmaya çalışıyorum.. Ama iş ortamı bazen buna izin vermeyebiliyor. Ben yaklaşık 2 aydır tariflerimi akşam hazırlayıp sabah yayınlıyorum Uğur aracılığı ile gün içerisindede yoğunluk hat safhada ama mümkün mertebe hepinize ulaşıp birşeyler yazmak isterim yasemşin hanımda bunu anlamıştır sanırımm.. Canı sağolsun diyorumm:)))

  30. arzu sicim on Ağustos 1st, 2009 18:44

    selam deniz hanim ellerinize saglik cok guzel yapmissiniz… ben kayseriliyim ve bizde cok yapariz bu mantiyi… ama biz buna cerkez mantisi deriz kayseri mantisi cok minik olur bir kasiga kirk tane sigmasi gerekir yani o kadar kucuk olur … fakat bu manti kayseride cok yapilir…sadece bildigimi soylemek istedim… kizmayin bana.. ellerinize saglik ellerin dert gormesin canim benim…

  31. deniz güneş on Ağustos 2nd, 2009 11:38

    Rica ederim arzu hanım kızmak ne demek elbetteki yöre içinde bile farklı adlar verilebilir yemeklere benim kızdığım değilde üzüldüğüm bir nokta ortauya öyle veya böyle getirilmiş bir şeye yok öyleydi yok böyledi denmesi.. yani sadece konuşmak olsun diye konuşanları sevmiyorum:) elbetteki her zaman görüşlerinizi beklerim yanlışssam uyarında lütfenn sevgiler.. selamlar kayseriye..

  32. nuray on Ağustos 5th, 2009 14:07

    bızde hambal denır cok da guzel bır yemektır tadı muhtesemdır cerkez yemegıdır

  33. hatce on Ağustos 12th, 2009 00:23

    arkadaşlar ben kayseriden yazıyorum, kayseriliyim, mantı tarifini ve resmini görünce çok üzüldüm, hala mantımızı bilmeyenler var, kayseri mantısı böyle olmaz, hayatımda ilk defa böyle mantı görüyorum. bizim mantımızın en temel özelliği çok küçük olmasıdır.

  34. deniz güneş on Ağustos 12th, 2009 09:32

    off off off yeter artık arkadaşlar ne saçma bir sürtüşme bu yaa yapın yiyin boşverin adını sanını allah allaahh

  35. merve sancak güngör on Ağustos 12th, 2009 10:05

    zaten deniz hanımda kayseri mantısı dememiş buna kayseri usulü bardak mantısı demiş…galiba okuman yok ya da görmek istediğin gibi okuyorsun…adı üzerinde bardak mantısı…BARDAK eminimki sizin yaptığınız mantı bir kaşığa geldiği zaman 40 tane geliyordur siz yaptınız ya hatice hanım ondan…

  36. irem on Eylül 10th, 2009 13:15

    Ben anlamam hangi yörenin nesiymiş ..Oruçlu oruçlu nefis gözüküyor :D:D hayatımda ilk defa gördüm ve duydum ..Patatesli olmasına bayıldım doğrusu.. acaba nezaman yapmaya başlasam iftara hazır olması için :)

Yorum yaz